19 Eylül 2015 Cumartesi

Mozaik

"Mozaik nedir ?"    ".................mmmm.......... ne bileyim ben banane"

2 ay öncesine kadar sorsalar böyle derdim. Kader beni mozaik yapmaya itti :

Ben erasmustan döndüğümde evde tadilat vardı ve annem evin girişine bir kış bahçesi yaptırmaya karar vermişti. ( kış bahçesi : evin girişinde camekan bir bölüm , 12 m2 falan oluyor. Kışın dışarıda oturuyormuş havası vermek için.

Kış bahçesinin ortasına da bir göbek almak istedi. ( göbek ; fayansların olduğu odanın tam ortasına konan şekilli büyük fayans-granit)

Mesela:


bunun gibi....


Neyse gittik baktık ulus rüzgarlıda. Bir fiyatlar söylüyorlar uçuk kaçık.

Delirdim resmen ya bu nasıl iş böyle , millet bizi kazıklayacak 2 alaturka motife.

Anneme dedim "ben yaparım ya bundan ne var yani?"

Tabi önce ciddiye almadı ama ısrarcı oldum.

Önce rüzgarlıda dükkan sahibinin oğlu olan arkadaşla düşündük taşındık "nasıl yaparız?" diye.

Motif olarak hitit güneşini belirledik.

Önce graniti kırıp kırıp yapmayı önerdi. benim de aklıma yattı hem de ucuz olacaktı.

Daha sonra bir türlü bizim istediğimiz renkte granit fayans bulamadık. En sonunda da bi tane fayansçı bizi inceden haşlayınca , annemle ayar olduk ve çıktık.

Tanıdık dükkan sahibi bize "sizin işinizi çözse çözse bircan mermer çözer" dedi.

http://www.bircanmermer.com.tr/

mermer de pahalıymış birer cm3 lük mermerler halinde 1 kilo mermer 10 lira idi. biz de 2 m2 civarı yapmak istiyorduk bu da eder 20000 taş 40 kilo yani 400 lira

                                         


daha sonra çok çömez olduğumuz için ne yapmamız gerektiğini anlattı bize. önce ozalitçiden istediğimiz figürün çıktısını alacaktık. sonra onun üstüne naylon ve onun üstüne de file yapıştıracaktık. ve işe koyulacaktık.

figürümüzü seçtik:


                                       
farkettiyseniz hitit güneşi asimetrik ,yapıldığı dönemde çok becerikli değilmiş yapan. belki de bi anlamı vardır. bilmiyorum o kadarını.

ozalitçiden çıktı aldık serdik yere, üstüne naylon ve fileyi de serdik daha sonra:






anam da yardım etti arada bir sağolsun:





















bitmesine yakın ,etrafı için taş seçtik ve sınırları belirledik :






sonra ustalar döşedi , altına kalekim üstüne derz şeklinde:






"e bunda ne var?" derseniz 20 tane 200 tane 2000 tane kolay ama 20000 taşla zor oluyor baya.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder