15 Temmuz 2016 Cuma

STM32F4 Discovery Geliştirme Kiti Başlangıcı

1 sene boyunca durmaksızın PIC18f4550 model mikrodenetleyici ile çalıştım. Bitirme projemi almıştım fakat mikrodenetleyiciler hakkındaki bilgilerim oldukça azdı. Zamanla geliştiririm kendimi diye düşündüm. Öyle de oldu.

Fakat projemde -en basit olarak- sensörlerden veri okuyorduk ve PIC18F4550nin RAM kapasitesi yetmiyordu. İşlenen veri miktarı çok fazlaydı ve PIC18F4550nin 2KB RAMi vardı.

PICler kapasitelerine göre pahalı ama model çeşitliliği ve başlangıç için uygun olması açısından avantajlıydı. İnternet PIC modelleri için kütüphane kaynıyor.

Sonunda STM32F4 Discovery geliştirme kitinin ekransız versiyonunu Çizgi-Marketten 70TLye satın aldım. tek baktığım şey 192KB RAM kapasitesi olması. Açıkçası hala biraz cahilim bu konularda ama kendimi geliştiriyorum zamanla.

2 adet aldım ne olur ne olmaz.

Kutusu şöyle birşey:




içinden malesef hiçbirşey çıkmadı kart dışında. İnsan bir kablo koyar...


Başlangıç kontrolü için içine ledblinking - gyro programı atmışlar.Butona basınca gyro programına geçiyor. Tabi ben hevesle aldım hemen elime ,USByi taktım (Micro olanı) , çalışmadı.

Micro usb kısmı (resimdeki alt kısım) USB iletişim uygulamaları içinmiş. yukardaki mini USB debug ve güç içinmiş.

Hemen bir mini usb kablosu edindim ve 2 sini de kontrol ettim çalışıyor. Bir rahatladım.

Compiler olarak mikroC for arm kullanmayı düşünüyorum. MikroC for PIC ten çok memnundum çünkü. Gerekirse vercez 270dolar alcaz ful sürümü , yapacak birşey yok :( 

Şu an yaz okulu itibariyle Gömülü işlerine ara verdim. ama yaz okulundan sonra tam gaz devam.

iyi çalışmalar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder